Veel gestelde vragen

?

?

?

Diaper service

Wat doet Washcot voor jou?

Washcot verhuurt luiers en staat in voor wekelijkse levering van schone luiers en ophaal van gebruikte luiers, die we vervolgens professioneel reinigen.

Hoe worden de luiers van Washcot gereinigd?

Al onze luiers worden professioneel gewassen, volgens een speciaal ontworpen wasproces dat garandeert dat elke luier bacterieel zuiver is. Opperste hygiëne gegarandeerd! Bovendien ondergaan de luiers verschillende spoelbeurten om zeepresten te verwijderen en de juiste PH-waarde te behouden. Washcot laat trouwens regelmatig testen uitvoeren om aan de hoogste hygiënische standaarden en normen te blijven voldoen.

Wanneer kan ik starten?

Bel ons, of registreer online. Washcot neemt vervolgens contact met jou op voor een eerste levering, zodat je meteen kan starten.

Wordt er een afspraak gemaakt voor de eerste levering?

Ja, voor de eerste luierlevering neemt Washcot telefonisch of via mail contact met jou op voor praktische afspraken en om eventuele vragen in verband met ophaal en levering te beantwoorden.

Mijn baby is er nog niet. Kan ik al van start gaan?

Ja, je kan je alvast registeren, zo heb je de Washcot-luiers reeds in huis voor de geboorte. Na de geboorte kan je je account activeren door ons telefonisch of online te verwittigen.

Wat als ik meerdere kindjes in de luiers heb?

Geen probleem: je kan meerdere pakketten toevoegen aan je account. Bij twee of meerdere pakketten ontvang je zelfs een broertje-zusje korting van €7,5 per extra pakket. De gebruikte luiers van de verschillende pakketten mogen samen in dezelfde Washcot-zak.

Kan ik meer dan één kind inschrijven voor de luierservice?

Geen enkel probleem. Dat kan online.

Hoe lang zal ik gebruik maken van de luierservice?

De meeste baby’s gebruiken Washcot-luiers gedurende 24 maanden. Dankzij de unieke vormgeving en het materiaal van de luiers worden ze sneller zindelijk.

Luiers en pakketten

Hoeveel luiers heb ik wekelijks nodig?

Voor een pasgeboren baby heb je gemiddeld 8 luiers per dag nodig. Dit komt overeen met het pakket midi van Washcot.

Krijg ik elke week hetzelfde aantal luiers?

Neen, de luierservice werkt op basis van wekelijkse rotatie. Bijvoorbeeld:
• Week 1: eerste levering van 60 luiers
• Week 2: levering 60 luiers, ophaal 55 gebruikte luiers
• Week 3: levering 55 luiers, ophaal 57 gebruikte luiers
• Week 4: levering 57 luiers, ophaal 58 gebruikte luiers
• ...

Je hebt dus altijd hetzelfde aantal luiers in huis.

Welke luiermaat heb ik nodig?

De Washcot-luiers bestaan uit 5 maten, gebaseerd op het gewicht van de baby:
• Newborn 2kg-4kg
• Small 3kg-6kg
• Medium 5kg-9kg
• Large 7kg-18kg
• extra large 12kg -22kg

De maat veranderen kan online via je persoonlijke loginpagina.

Wat doe ik wanneer mijn baby een grotere luiermaat nodig heeft?

Je kan de luiermaat aanpassen online via de persoonlijke loginpagina. Vanaf de volgende ophaal- en leverdag is de maat aangepast (48 uur voor de volgende ophaal- en leverdag).
Alle luiers – zowel de gebruikte als de schone luiers van de oude maat – mogen in de Washcot-luierzak. Ten minste twee weken na de maataanpassing moeten alle luiers van de vorige maat voor ophaal aangeboden zijn.

Hoe kan ik mijn pakket wijzigen?

Je kan je pakket online wijzigen via de persoonlijke loginpagina.

Wat doe ik met gebruikte luiers?

Gebruikte luiers bewaar je in de reukvrije Washcot-zak tot de volgende ophaal.

Moet ik gebruikte luiers uitspoelen?

De gebruikte luiers mogen niét uitgespoeld worden: Washcot wast die volgens een strikt hygiënisch wasproces.

Zal de luierzak niet gaan ruiken?

Washcot-luiers ruiken minder sterk dan wegwerpluiers. De Washcot luiers kunnen gerust een week opgeslagen worden in de reukvrije Washcot-zak. Voor extra comfort kan de Washcot-zak over een ton of in een luieremmer geplaatst worden.

Wat doe ik met een gebruikte luier wanneer ik op uitstap ben?

Je kan gebruik maken van luierzakjes die waterdicht en geurbestendig zijn. Ideaal voor op uitstap of gebruik in het kinderdagverblijf.

Wat gebeurt er als ik per ongeluk iets anders dan luiers in de luierzak werp?

Gelieve alle persoonlijke voorwerpen uit de luierzak te houden, we kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele verloren voorwerpen achtergelaten in de luierzak. Laat het ons weten en we zullen ons best doen om eventuele verloren items terug te vinden.

Ophaal en levering

Wanneer is mijn ophaal- en leveringsdag?

De ophaal- en leveringsdag vind je op de kalender in je persoonlijke loginpagina. Dat is wekelijks dezelfde dag. (tenzij dit een feestdag is).

Wat als mijn ophaal- en leveringsdag op een feestdag valt?

In dat geval laat Washcot je op voorhand weten wanneer de ophaal/levering zal plaatsvinden. Wanneer je ophaal- en leveringsdag bijvoorbeeld op Nieuwjaarsdag valt, dan laat Washcot je weten dat de ophaal/levering op 2 januari gebeurt.

Wat doe ik op de wekelijkse ophaal- en leveringsdag?

Je gebruikt uitsluitend de meegeleverde Washcot-luierzak met voorziene sluiting. Daarin mogen alleen de gebruikte luiers. Washcot komt die luierzak bij je ophalen. Je mag de luierzak op de ophaal- en leveringsdag ook buiten plaatsen, vanaf 7u ‘s morgens. Zorg dat het Washcot-logo op de luierzak goed zichtbaar is.

Wat doe ik met de verse luiers die ik nog over heb op het moment van de ophaal- en leveringdag?

Washcot werkt met een rotatiesysteem, waardoor verse luiers niet in de luierzak moeten. Alleen bij verandering van maat moet je ongebruikte luiers van de oude maat meegeven in de Washcot-luierzak.

Wat als ik niet thuis ben op de ophaal- en leveringsdag?

De Washcot-zak kan niet rechtstreeks op straat geplaatst worden.
Op de eerste ophaal- en leverdag spreek je met de chauffeur van Washcot een vaste plaats af voor de ophaal- en levering van de Washcot-zak.
Wanneer het niet mogelijk is de Washcot-zak aan huis te plaatsen, dan kan je met Washcot een andere ophaal- en leverplaats afspreken. Dit kan bv. bij de buren, op het werk, in het kinderdagverblijf of een wissel in huis.

Wat als ik vergeet mijn luiers aan te bieden op de ophaal- en leveringsdag?

Wanneer de luiers op de ophaal- en leverdag niet beschikbaar zijn voor ophaling wordt de nieuwe bestelling alsnog geleverd. We brengen je op de hoogte dat de ophaling niet beschikbaar was.

Wat doe ik als ik op vakantie ga?

Je kan de service altijd pauzeren voor vakanties of andere onderbrekingen. Dit kan wanneer Washcot tenminste twee dagen voor de volgende ophaal- en leverdag op de hoogte wordt gebracht. Dit kan telefonisch of via de kalender op de persoonlijke login pagina. Voor deze periode wordt er niets aangerekend. Op de persoonlijke login of webshop kan je bio wegwerpluiers aankopen voor gebruik op vakantie.

Betalingen

Wat kost de luierservice?

De wekelijkse kost voor de 3 verschillende pakketten omvat de volledige service (het ophalen, leveren, reinigen en de huur van de luiers). De prijs per pakket is afhankelijk van het aantal luiers per pakket.
Mini = € 20
Midi = € 22
Maxi = € 24

Worden er leveringskosten aangerekend?

Leveringskosten zijn altijd inbegrepen in de prijs van het abonnement, dit zowel voor de luiers als voor producten aangekocht op de webshop.

Wat als ik meerdere kinderen heb?

Je kan steeds broertjes of zusjes inschrijven voor de luierservice. Ook twee- of meerlingen kunnen ingeschreven worden. Vanaf een tweede kindje voorzien we een mooie broertje-zusje korting van €7,5 per extra pakket.

Wat als ik een meerling heb?

Washcot voorziet hiervoor een twinpakket.
Aangepaste pakketten aan aangepaste prijs:
TwinMini = € 26
TwinMidi = € 28
TwinMaxi = € 30

Algemeen

Werkt Washcot met een maandelijkse factuur?

Ja, de factuur word je via mail opgestuurd. Je kan die online raadplegen via je persoonlijke loginpagina. Je betaalt via overschrijving of domiciliëring.

Wat doe ik als ik verhuis?

Adreswijzigingen geef je minstens één week voor de volgende ophaal- en leveringsdag door op je persoonlijke loginpagina. Dan brengen we alles voor jou in orde.

Wat doe ik als ik hier geen antwoord vind op mijn vraag?

Bel ons op +32 56 90 41 34, stuur een mail of contacteer ons via je persoonlijke loginpagina.

Betaal ik vervoerskosten voor producten die ik op de Washcot-webshop koop?

Voor actieve klanten van de luierservice rekenen we geen extra vervoerskosten aan: de webshopproducten worden geleverd op de volgende ophaal- en leveringsdag.

Hoe kan ik de service stopzetten?

Je kan de luierservice telefonisch of online via je persoonlijke loginpagina stopzetten. De opzeg kan wekelijks en ten vroegste na de eerste maand service. Gelieve Washcot minstens één week op voorhand op de hoogte te brengen. Als klant ben je niet verbonden aan een vast contract.